“EL PAPER DEL MESTRE I LES TAC”
QUINA COMPETÈNCIA S’HA TREBALLAT?
Conèixer
metodologies d’ensenyament i aprenentatge que incorporin adequadament les TIC
als processos educatius.
QUINES 10 IDEES MÉS RELLEVANTS HE
CAPSAT A LA CONFERÈNCIA?
1) La tecnologia ha vingut per quedar-se.
2) Tenim escoles amb estructura del S. XIX,
professors del S. XX i alumnes del segle XXI.
3) Parlem de màquines? o de canvi
metodològic? Hauríem de replantejar-nos que cal fer. Els nens han de poder consultar
diferents fonts (manipular, crear, comunicar,...).
4) El portàtil, un element per treballar en
grup.
5) Com ha de ser el mestre? El mestra davant
la pissarra, explicant i els nens escolten; o els nens amb ordinador i el
mestre darrera ajudant?
6) Taxonomia de Bloom + TAC:
Aquest
és l’objectiu de l’aprenentatge. Com a base es podria afegir: Motivar
7) Jordi Adell proposa 6 canvis:
Analògic
à Digital
|
Lligat
à Mòbil
|
Aïllat
à Connectat
|
Genèric
à Personal
|
Consumidors
à Creadors
|
Tancat
à Obert
|
8) Empowerment = Apoderament: Que l’alumne sigui
“amo” del seu propi treball, amb: Exposició, Compromís, Interacció, Entusiasme
i Participació.
9) Amb les TAC, dónes veu a l’alumnat, es
fomenta la creativitat, la reflexió,...
10) Què s’aconsegueix treballant amb les TAC? Ambient
de treball en equip, comunicació, compartir, discussió,...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada