dimecres, 19 de desembre del 2012

CONFERÈNCIA: ANNA PÉREZ

“EL PAPER DEL MESTRE I LES TAC”

QUINA COMPETÈNCIA S’HA TREBALLAT?
Conèixer metodologies d’ensenyament i aprenentatge que incorporin adequadament les TIC als processos educatius.

QUINES 10 IDEES MÉS RELLEVANTS HE CAPSAT A LA CONFERÈNCIA?
1) La tecnologia ha vingut per quedar-se.

2) Tenim escoles amb estructura del S. XIX, professors del S. XX i alumnes del segle XXI.

3) Parlem de màquines? o de canvi metodològic? Hauríem de replantejar-nos que cal fer. Els nens han de poder consultar diferents fonts (manipular, crear, comunicar,...).

4) El portàtil, un element per treballar en grup.

5) Com ha de ser el mestre? El mestra davant la pissarra, explicant i els nens escolten; o els nens amb ordinador i el mestre darrera ajudant?

6) Taxonomia de Bloom + TAC:


Aquest és l’objectiu de l’aprenentatge. Com a base es podria afegir: Motivar

7) Jordi Adell proposa 6 canvis:
Analògic à Digital
Lligat à Mòbil
Aïllat à Connectat
Genèric à Personal
Consumidors à Creadors
Tancat à Obert

8) Empowerment = Apoderament: Que l’alumne sigui “amo” del seu propi treball, amb: Exposició, Compromís, Interacció, Entusiasme i Participació.

9) Amb les TAC, dónes veu a l’alumnat, es fomenta la creativitat, la reflexió,...

10) Què s’aconsegueix treballant amb les TAC? Ambient de treball en equip, comunicació, compartir, discussió,...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada